REFERENCE

Jarda  Bartoň (Citron).

 

 

S Milošem Kaiserem jsem se poprvé setkal před pěti lety v Ostravě v obchodě s hudebními nástroji, kam přinesl nabídnout jednu ze svých kytar. Hned při prvním hrábnutí do strun jsem věděl, že to ten člověk umí. Téměř okamžitě jsme se dohodli na výrobě nástroje pro mě na zakázku. Od té chvíle nebylo dne, kdybychom se spolu nesetkali a neprobírali kytary. Jejich nároky na výrobu, zvuk atd. U piva mi na sebe prozradil, že dříve, než se rozhodl pro toto povolání, pracoval ve výzkumném ústavu a že je také autorem několika patentů. Svůj technický talent přenáší i do výroby kytar, na kterou umí také jako muzikant zahrát. Ukázal mi spoustu přípravků, které vymyslel, vyrobil a  musím před ním smeknout. Líbí se mi, že pro Miloše není výroba kytar jen řemeslo. Ke všemu přistupuje s klidem a rozvahou, ať je to třeba jen seřízení kytary. Vždy, když hraji na jeho novou kytaru ještě vonící lakem, mám pocit, že držím v ruce již starý vyhraný nástroj. Myslím si, že to je jeho největší deviza.

 

Michaela Ripková (Kapriola)

 

 

S kytarou M. Kaisera jsem maximálně spokojená, je to již druhá kytara, kterou od tohoto výrobce vlastním. První kytaru M. Kaisera jsem používala zhruba dva roky a to mě vedlo k rozhodnutí, nechat si vyrobit kytaru na zakázku, speciálně pro své tělesné dispozice a podle svých požadavků. Výsledkem je krásná a precizní práce – velikostně o něco menší kytara, než bývá standardní velikost. Dřevo svým charakterem a barvou připomíná klenutí houslí, estetickou a ochrannou funkci plní i lak jantarové barvy, který kytaře dodává ještě vznešenějšího vzhledu. Hmatník má příjemný dohmat a kytara dokonale drží ladění. Původní osazení snímačů na kytaře byl set SH1 a SH4, jímž jsem dosáhla klasického „vintage“ zvuku, nicméně po konzultaci s M. Kaiserem jsem se rozhodla snímače vyměnit a vyzkoušet aktivní set „Black outs“ z řady Seymour Duncan, který mi zajistil maximální signál a šťavnatý zvuk. V kombinací s lampovým zkreslením tak dosahuji ideálního zvuku dle svých představ. Kytara má jasný zvonivý zvuk i na čistý rejstřík. Jsem ráda, že jsem zvolila možnost pořídit si kytaru u M. Kaisera a tento počin mohu i všem ostatním jen doporučit.

 

Mirek Bruckner (Perseus, Extense, Věšák, Metabo, White Cobra…..)

 

 

Na Mildu K. mě navedl Jarda Bartoň, když mi ukázal naprosto dokonale přepražcovaného Gibsona. Jako první práci mi Miloš z „torza“ staré Ibanezky udělal něco víc než novou kytaru, která vyjede z výrobní linky. Pak jsem trochu zariskoval a nechal na svého Fendera Stratocastera udělat scalloped, Floyd.R., sundat lak z krku a napustit jej olejem a další úpravy. Výsledek je přesně dle mých představ, naprosto precisně odvedená práce a teď už jen šilhám po nějakém jeho vlastním výtvoru. Líbí se mi, že Miloš má smysl pro přesnost, která se asi nedá naučit, ale je to dar, se kterým se člověk rodí. Navíc nad vším přemýšlí, snaží se vystihnout přesně podstatu, o kterou zákazníkovi jde a nebere svou práci pouze jako byznys, což bohužel o mnoha rádoby kytarářích říct nejde. Navíc je to člověk velice kamarádský, umí brnknout do strun, rád si zajde na dobrou muziku a taky pokecat na pivko. Cením si jeho skromnosti a ať mu to vydrží. Dík.

 

Andonis Civoplulos (Nototo, No Talking Band, Legendy se vrací, ex-Special/V.Špinarová/)

 

 

Milošovy kytary jsem poprvé viděl v hudebninách Mirka Skotnici ve FM. Líbilo se mi řemeslné zpracování a taky ceny, které byly  přijatelné a adekvátní ruční výrobě. Vím o čem mluvím, sám jsem si pár kytar před asi 23 lety postavil. Bylo to proto, že v té době (Van Halen) se kytara jeho typu nedala sehnat. Dnes mají kytaristé výhodu,  že si mohou koupit nástroj v hudebninách, a nebo osloví kvalitního výrobce kytar, což Miloš bezesporu je a nechají si postavit nástroj na míru a podle svých konkrétních představ.
Byl jsem přítomen testu zesilovače Bogner, který jsem po čase koupil, Jarda Bartoň přivezl kytaru Kaiser a hrálo to opravdu super. Byl to takový ten PRS model. Bylo jasné, že časem na Miloše dojde. Stalo se to, že jsem pořídil elektroniku Ferandes Sustainer, kterou jsem viděl u mého favorita Steva Lukathera a chtěl jsem ji nainstalovat na můj Music man Luke model. Asi po dvou letech, co mi to leželo ve skříni jsem se rozhodnul, že zajdu za Milošem a domluvím výrobu své kytary. Kdykoliv jsem mohl přijet na konzultaci a podívat se jak dílo pokračuje. Vše bylo podle mých představ. Test kytary dopadnul výborně, vše fungovalo i Sustainer a hrálo se mi na kytaru, jak bych ji měl už pár let. Ostatně video je pořízeno v den přebírání kytary a je vidět, že jsem si to užil a nepotřeboval jsem nějaký super aparát, byl tam jen testovací aparát Miloše.
Jsem spokojený s kvalitním výrobkem a vím už teď, že má volba byla správná, že jsem si nechal postavit kytaru právě u Kaiserguitars, protože je tam ten správný přístup, který vyžaduji a taky vím, že  to nebylo naposledy co jsem tam byl. Dohodil jsem Milošovi i pár kytar na servis a vždy byla spokojenost. Na kytaru hraji v kapele Nototo, už také kvůli zmíněnému sustaineru.
Miloši díky za skvělý nástroj.

 

Petr Vitásek – kytarista skupiny ,,Moribundus

 

 

Už řadu let navštěvuji svého kamaráda, Miloše Kaisera v jeho kytarářské dílně na nábřeží pod Sýkorovým mostem v Ostravě, abych si nechal udělat odborný servis na svých kytarách nebo tu a tam něco opravit či upravit. Při svých návštěvách jsem vždycky se zájmem sledoval, jak pracuje na výrobě svých kytar. Sbíral jsem rozumy ohledně zvukových vlastností dřeva, výběru snímačů apod. a čím dál tím více ve mně uzrávala myšlenka, že bych mohl rozšířit svůj kytarový park alespoň o jednu ,,Kaiserku“. A tak jsem také učinil. Rozhodl jsem se pro kytaru, která by byla co nejvíce univerzální. Po konzultaci s Milošem jsem zvolil tvar Les Paul, tělo z hondurasského mahagonu, javorový krk, hmatník z madagaskarského palisandru, zamykací mechaniky Shaller, snímače Saymour Duncan ,,P-rails“ a kobylku Schaller se zabudovaným piezo snímačem.
Sepsali jsme objednávku a pak jsem si musel asi půl roku počkat, protože přede mnou v pořadníku bylo ještě několik natěšených kytaristů. Toto čekání se však opravdu vyplatilo.
Už při prvním pohledu na nový nástroj mi zaplesalo srdce. Opravdu mistrovská práce. Přesto, že se považuju za velkého puntičkáře, detailistu a hnidopicha, nenašel jsem na nástroji jedinou maličkost, která by mi aspoň trochu vadila. Vše jak má být. Dokonalá řemeslná práce.
A což teprve, když jsem si na kytaru zahrál. Už bez zapojení jsem cítil, jak dřevo krásně rezonuje a zvuk má široké frekvenční spektrum. Po zapojení do komba se mé nadšení ještě znásobilo. Díky použitým materiálům a elektronice, nástroj disponuje opravdu širokou škálou zvuků, které se hodí do různých hudebních stylů. Od velice slušně znějící španělky, přes uprskané singly, P-90ky, až k hutným humbuckerům. Kytara je vyvážená, nepadá na hlavu, je příjemná na tělo, struny jsou usazeny přesně na střed, perfektní dohmat a k tomu ještě vypadá nádherně. Zkrátka – ,,co víc si kytarista může přát“!? Jsem opravdu rád, že jsem si nechal postavit nástroj právě u Miloše Kaisera. Přestože jsem se díky zvoleným materiálům dostal na poněkud vyšší cenovou hladinu, svého rozhodnutí v žádném případě nelituju. Svou novou kytaru jsem pojmenoval ,,Kaiserka“ a patří k mým nejoblíbenějším nástrojům. Moc ti děkuju Milošku a jakmile zase něco našetřím ….???
Všem, kteří chtějí mít kvalitní kytaru, můžu nástroje Miloše Kaisera jen doporučit. Určitě nebudete zklamáni.

 

Marek Lorek 

 

 

Hey everyone, I’d like to share something with you. I had a chance to experience a great cooperation and an awesome job made by Mr. Milos Kaiser. Since very first phone call between me and Mr. Milos it all begun to be nice and smooth transaction coming to the happy end. It was about to build a neck for my Fender Jaguar but with a little difference to the Fender’s factory neck. Mr. Milos willingly accepted every single detail I was after for my new neck and agreed with no hesitation to cooperate between Czech rep. and England. Everything was done over phone calls and emails between two countries and I tell you what this man knows how to hold a tool, the result is stunning! I will definitely go back to Mr. Milos once I decide for another job to my guitar. I highly recommend this professional luthier to everyone who wants to have an instrument which is done properly and without any issues a t all.

 

All the best!

Marek U.K